Köpvillkor & information
Casanovas webshop drivs av Kontorab AB. Casanovas hanterar och ansvarar för alla orderbeställningar, ärenden och kvalitetssäkring utav sina produkter. Vid frågor kontakta stefan.casanovas@live.se.
Leveranstider
Leveranstid: 5-15 dagar beroende på om vi är hemma eller ute på turné.
Ångerrätt
Privatkunder har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från att kunden har mottagit varan. I det fall varan är använd och inte längre i oförändrat skick kan avdrag på återbetalningen göras på mellan 15-80%. Om varan p g a felaktig användning förlorat sin avsedda funktion sker inte någon återbetalning. För full återbetalning ska varan kunna säljas som ny och varan och dess originalförpackning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick.
Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denne e-maila stefan.casanovas@live.se. Returfrakten bekostas av kunden. Konsumenten har ansvar för varan vid eventuell returtransport. Om varan försvinner vid returtransporten eller skadas under densamma är det konsumenten som bär ansvar för detta och Casanovas-shoppen har rätt att vägra återbetalning. I fall av återbetalning, betalas pengarna inom 14 dagar från den dag då Casanovas-shoppen mottagit meddelandet. Konsumenten kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller tills konsumenten har lämnat bevis på att varan återsänts. Ifall av frågor kan kunden kontakta kundservice på stefan.casanovas@live.se.
För företagskunder gäller ingen ångerrätt.
Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Om en vara är transportskadad skall Casanovas-shoppen kontaktas så snart felet/skadan borde ha upptäckts.
Casanovas-shoppen förbinder sig att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Frakt
Spårbart paket.
Frakt och expeditionskostnad upp till:
1 kg: 75 kr
2 kg: 105 kr
3 kg: 135 kr
5 kg: 160 kr
Reklamationsvillkor
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Casanovas-shoppens kundtjänst via e-post, stefan.casanovas@live.se, och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Därefter träffas överenskommelse för hur retur och ersättning ska hanteras. Vid godkänd reklamation bekostar Casanovas-shoppen frakten.
Byte av vara
Om en beställd produkt inte passar i storlek kan kunden byta den mot samma produkt i en annan storlek om den finns tillgänglig i Casanovas-shoppens lager. Vid byte skall kund kontakta Casanovas-shoppens kundtjänst via e-post, stefan.casanovas@live.se, och uppge ordernummer, produkt samt vilken storlek kunden önskar byta till. Därefter träffas överenskommelse för hur retur och ersättning ska hanteras. Fraktkostnad tillkommer till självkostnadspris.
För att ett byte ska genomföras får varan inte vara använd av kunden mer än för att prova storleken. Produkten ska returneras i originalförpackning.